Со лансирањето на Rav4 во 1994, Toyota помалку или повеќе го дефинираше сегментот кој низ годините стана супер-популарен. Сега, скоро 30 години подоцна, дали најновата генерација на хибридниот јапонски SUV сè уште го дефинира сегментот?
Најновата генерација на Rav4 не е толку ретка појава по нашите улици – всушност, го гледаме Rav4 прилично често. А и ова не е прв пат оваа генерација да се појави на нашите страници – пред неколку години го возевме Rav4, но во поконвенционално, бензинско изадние. Сега сме тука да се запознаеме со неговата вистинска форма – хибридната.
Нема веќе конзервативни решенија – RAV4 изгледа храбро и супер-забележливо!
Како што кажавме кога за прв пат го возевме новиот Rav4, кога дизјнерите на Toyota работеле на најновата генерација, како да ги исфрлиле сите конвенционални сфаќања и конзервативни решенија. Новиот Rav4 изгледа храбро и самоуверено. Дури би рекле дека и покрај тоа што веќе редовно го гледаме и се навикнавме на него, Rav4 и понатаму се издвојува од конкуренцијата. Комбинацијата од храбри форми и несекојдневни, остри линии го прават да биде супер-забележлив.
На предниот дел доминираат големите, широки предни светла и малку „налутениот“ лик на Rav4. Заминаа во историјата здодевните, конвенционални форми на минатите генерации, а новата се наметнува со агресивност која како да не ја очекувавме од Rav4. Страничните, прекршени линии доминираат со профилот, а на задниот дел вниманието оди кон задните светла и комплексните површини.
Забележуваме и ситни детали кои иако дискретни, ја заокружуваат сликата за модерен SUV – од малите, скоро невидливи светла за магла, преку робустните заштитни панели околу крилата, па сè до малиот, но сепак наметлив заден спојлер. Rav4 ни се допаѓа!
Комфорна и просторна кабина со силен акцент на практичноста.
Ја отвораме возачката врата и нè пречекува современа кабина со најнови технолошки решенија, но и врвна практичност. На централната конзола доминираат мултимедијалниот уред и контролите за клима-уредот.
Ќе кажеме дека многу, ама навистина многу ни се допаѓаат гумираните тркалца кои се користат за прилагодување на климатизацијата – во време кога сè повеќе се оди кон дигитални, „тач“-базирани контроли, ваквите логични и практични решенија покажуваат дека некои работи можат да бидат направени подобро. Браво!
Низ целата кабина има мал милион места за одлагање ситници и дребулии – меѓу седиштата, во вратите, пред совозачот, итн. Плус, има навистина многу простор – како на предните седишта, така и на задната клупа.
Патем, задната клупа е прилагодлива, па на патниците ќе им биде комфорно и на подолги патувања. А кога ќе дојде ред за тие подолги патувања, ќе бидете пријатно изненадени и од багажниот простор – на располагање имате меѓу 580 и 1690 литри достапни преку голем, широк и правилен отвор.
Моќен и ефикасен хибриден погон.
Но ајде малку да позборуваме и за хибридниот погон. Низ годините, Toyota успеа да се наметне како експерт за хибридизација и се постави како „бенчмарк“ со кој се споредуваат сите останати хибридни погони. Комбинацијата од ефикасен бензинец, електромотор и батерија се покажа како навистина функционална. Овој погон веќе добро го познаваме – неколку пати го возевме во Camry и секогаш успеваше да нè импресионира. Но како се справува со поголемо, потешко, и не-баш-толку аеродинамично возило?
Одговорот е – повеќе од добро. Хибридниот систем испорачува моќни 222 коњски сили, кои ги пренесува кон сите четири тркала преку e-CVT менувач и i-AWD систем за погон на сите четири тркала. Задните тркала се погонуваат само од електромотор, а тоа пак овозможува интелигентна и брза дистрибуција на моќноста. e-CVT автоматскиот менувач нема да биде по сечиј вкус, но разбираме зошто е таму – и покрај тоа што го прави погонот бучен при нагло забрзување, сепак нуди идеален начин да се извлече максимална економичност или максимална моќност од хибридниот погон на RAV4.
Сето тоа резултира со забрзување до 100 километри на час за 8.1 секунда и максимални 190 километри на час. Дополнително, најновата генерација на e-CVT автоматскиот бесстепен менувач има фиксна прва брзина која го олеснува тргнувањето и скоро го елиминира „ластик-ефектот“ кој беше толку забележлив кај постарите генерации.
И што значи сето тоа? Сето тоа значи дека RAV4 Hybrid е моќен SUV кој нуди изненадувачки перформанси, а истовремено е и изненадувачки ефикасен. Низ град ќе троши околу 6.5 литри бензин на 100 изминати километри, додека на отворено очекувајте потрошувачка од околу 7.5 литри на 100 километри.
Како е зад управувачот?
Возењето со RAV4 е рафинирано и комфорно – особено во оние моменти кога работи на струја. Високата седечка позиција и големите стаклени површини безмалку гарантираат одлична прегледност, а маневрирањето е олеснето благодарение на сензорите и паркинг-камерата.
Не е направен ниту некаков компромис кога станува збор за комфорот – RAV4 е дизајниран да биде комфорен и мирен семеен крстосувач. Управувањето е доволно прецизно – но ајде да бидеме искрени, ова не е автомобил кој ќе го „фрлате“ од свиок во свиок – ова е SUV во кој комфорно ќе патувате.
Да, RAV4 и понатаму го дефинира сегментот!
На самиот крај – да, остануваме на ставот дека RAV4 е дефиниција за SUV. По-SUV не може да биде. Комбинацијата од исклучителна практичност, замашна просторна понуда и ефикасен погон, како и современ, привлечен дизајн одлично ја објаснува популарноста на RAV4 како кај нашите купувачи, така и ширум светот. RAV4 е SUV кој е наменет да биде лесен за секојдневно користење – и од апсолутно секој можен аспект, успева во тоа.
Спецификации
Модел: | Toyota RAV4 2.5L Hybrid Exclusive AWD Bi-Tone |
Мотор: | 2.5-литарски атмосферски бензинец, 4 цилиндри + електромотор |
Моќност: | 222 коњски сили / 3500 вртежи во минута |
Вртежен Момент: | 221 Nm / 3600 – 5200 вртежи во минута |
Менувач: | Автоматски безстепен CVT |
Забрзување 0-100 км/ч: | 8.1 секундa |
Максимална Брзина: | 190 километри на час |
Должина: | 4600 mm |
Ширина: | 1855 mm (без странични ретровизори) |
Висина: | 1685 mm |
Тежина: | 1730 килограми |
Меѓуоскино Растојание: | 2649 mm |
Багажен Простор: | 580 – 1690 литри |
Потрошувачка: | 6.7 литри на 100 километри (измерена, градска) |
Цена на основниот модел: | Toyota RAV4 2.5L Hybrid Dynamic FWD 218 – 33.741 Евра |
Цена на тестираниот модел: | Toyota RAV4 2.5L Hybrid Exclusive AWD Bi-Tone 222 – 41.500 Евра |
Повеќе Информации: | Toyota.com.mk |