Најновата генерација на Audi A4 само што пристигна кај нас, а ние имавме можност да поминеме неколку стотици километри со примерок опремен со 2-литарски TDI со 150 коњски сили и S-Line спортски пакет на опрема!
Да се каже дека А4 е најважниот модел на германскиот премиум производител, не би било доволно. Според продажните статистики, токму A4 е најпродаваниот модел на Audi, и јасно е дека челниците би сакале да продолжи овој тренд. Токму затоа, Audi инвестираше многу во А4 – бидејќи да се остане конкурентен меѓу толку силна конкуренција навистина не е лесно.
Првото прашање кое ќе си го поставите кога за прв пат ќе ја видите новиот А4 е – дали сте сигурни дека ова е нов автомобил? Признаваме дека новиот модел можеби за нијанса премногу наликува на стариот – но погледнете малку повнимателно и ќе ги забележите новите детали. Новата маска на ладилникот (која според нас е малку преголема), новите предни светла, изразената каратерна линија, новите задни светлосни групи..
Да, автомобилите наликуваат еден на друг, но ставете го стариот автомобил до новиот и веднаш се истакнува модерниот, дури архитектурен дизајн на А4. Нема да биде по сечиј вкус – но ова е премиум автомобил, па не ни треба да биде. Сепак, не можеме да негираме дека изгледа модерно – и со S-Line пакетот кој вклучува поспортски браници, 20 милиметри пониска суспензија и поголеми фелни – привлечно и со дискретна агресивност.
Новата генерација на А4 е поставена на новата MLB Evo платформа на Volkswagen групацијата која е предвидена за автомобили со надолжно-поставени мотори. Новата платформа овозможува значително намалување на тежината – па сега А4 е и до 120 килограми полесен од својот претходник. Всушност, А4 ја дели платформата со големиот Q7, и воопшто не сме изненадени од значителните чекори нанапред кои се направени.
Нема да бидеме единствените кои ќе кажат дека новиот А4 го има можеби најдобриот ентериер меѓу конкуренцијата. По можеби малку конзервативниот екстериер, ентериерот е вистински полн погодок. Отворете ја вратата и ќе ве пречека ентериер кој едноставно изгледа прекрасно. Хај-тек чувството е неизбежно, а кога ќе се впуштите во S-Line седиштето ќе откриете возачки простор кој е комфорен прегледен и ергономски идеален.
Благодарение на многуте можности за нагодување, лесно се наоѓа комфорна возачка позиција, а прегледноста е воглавно добра, освен кон задниот дел – нешто што е проблем кај сите седани, па препорачуваме да нарачате паркинг сензори.
Од друга страна, сите површини се покриени со одлични материјали – почнувајќи од седиштата кои беа во комбинација на кожа и штоф, управувачот обложен со перфорирана кожа, па сè до тапацирите на вратите, обложувањето на централната конзола и сè друго околу вас – навистина е тешко да се најде забелешка.
Завршната обработа може да се опише само како беспрекорна – а тоа е нешто што се навикнавме да го очекуваме кај било кој автомобил на Audi. Ни се допадна и графиката на панелот со инструменти, но не ни се допадна што и Audi го прифати трендот на ставање на „додаден“ таблет за мултимедијалниот систем поставен на врвот на централната конзола.
Сепак, ваквото решение не ја попречува прегледноста и ја зголемува безбедноста бидејќи го намалува тргањето на погледот од патот пред вас, па сме подготвени да го простиме. Импресивни се и контролите – почнувајќи од контролерите за клима уредот со вграден дисплеј, па се до чувствителните на допир прекинувачи за контролирање на вентилацијата. Се гледа дека некој „згреал столче“ и дошол до иновативни и практични решенија.
Ниту на патниците на задната клупа нема да им биде некомфорно. Седењето е пријатно и на подолги релации благодарение на соодветниот агол на наслонот кој не е премногу исправен, а ќе имаат и свој контролер за клима уредот. Ќе имаат сосем доволно простор за колената и за главите, а по потреба ќе собере и тројца патници – но сепак, не на предолги релации. На располагање стојат 480 литри багажен простор, кои нараснуваат на 965 литри кога ќе ги спуштите задните седишта. Отворот на багажниот простор е со правилна форма и нема (пре)висок раб, па внесување и изнесување и на поголеми предмети не би требало да претставува проблем.
Пред да зборуваме за искуството зад воланот, да зборуваме малку за моторот. Нашиот тестен модел дојде со 2-литарскиот TDI турбодизел кој нуди 150 коњски сили и веќе го познаваме од некои други модели на Volkswagen групацијата. Покрај 150-те коњски сили кои се нудат од 3250 вртежи во минута, на располагање се и 320 Nm вртежен момент, достапни од 1500 вртежи во минута. Во комбинација со S-tronic менувачот со двојна спојка и пренос кон предните тркала, на Audi A4 му требаат 8.7 секунди да постигне 100 километри на час, а максималната брзина е 220 километри на час.
Менувачот работи идеално мазно и скоро без да забележите ги менува степените на пренос. Од друга страна, кога силно ќе ја притиснете педалата за гас менувачот спремно „спушта“ неколку степени на пренос и веднаш ви ги става на располагање бараните перформанси. Официјалните бројки ветуваат градска потрошувачка од 5 литри на 100 километри – бројки кои се преоптимистични. Ние измеривме околу 8 литри во градски услови – сосем прифатливо за автомобил од оваа класа со автоматски менувач. Ќе забележиме малку на преагресивниот старт-стоп систем кој знае да го изгасне моторот при споро маневирање. Од друга страна, не морате да ја држите притисната кочницата за старт-стоп системот да биде активен додека чекате на семафор – одлично решение.
Сега, да зборуваме и за искуството зад воланот. Благодарение на S-Line спортската суспензија, новиот А4 подготвено реагира на инструкциите од управувачот, и самоуверено ја менува насоката на движење. Можеби не е најдинамичниот автомобил во класата, но оние кои сакаат спортска нишка зад управувачот нема да бидат разочарани. Конечно, Audi успеа да „ја погоди“ S-Line суспензијата кај A4, па ако досега моделите со оваа опрема беа прецврсти и дури некомфорни по градските улици, новиот А4 S-Line е значително покомфорна, без притоа да се жртвува динамичноста која се очекува.
Суспензијата лесно ги впива и позабележителните дупки по нашите улици, без премногу да го наруши комфорот. Управувањето е директно и прецизно, но немојте да очекувате премногу повратни информации преку управувачот – нешто што е резултат на електричниот серво управувач, и нешто кон кое се движат сите производители.
Еден од деталите кои ги истакнуваат од Audi е рафинираноста на отворен пат – и мораме да ги пофалиме. На отворен пат, дури и при повисоки брзини, во ентериерот е навистина тивко. Скоро и да нема никаква бука од ветерот, ниту пак некакви несакани звуци пренесени од подлогата. За оние кои минуваат многу километри на отворен пат – ова е меѓу најтивките автомобили во класата!
Слоганот на Audi е напредок низ технологија – и луѓето од Инголштад сериозно си ја сфатиле работата. Новиот А4 е можеби визуелно малку конзервативен, но без сомнение е технолошки напреден, комфорен и современ автомобил. Тестниот автомобил кој ние го имавме на располагање дојде со веќе споменатиот S-Line спортски пакет, 18-инчни фелни, S-Line спортски трокрак мултифункционален управувач, задни сензори за паркирање, трозонска автоматска клима, S-tronic автоматски менувач, електрично подигнување на прозорците, електрични и загревани ретровизори, биксенонски предни светла, мултимедијален уред со Bluetooth приклучок, сензори за светлина и дожд, и уште многу, многу други ситници. Би посакале и уред за навигација, но во секој случај тој може да се добие како дополнителна опрема.
Новиот А4 неодамна беше тестиран и од EuroNCAP, каде благодарение на стандардните ABS, ESP и другите системи за безбедност, како и многуте воздушни перничиња, освои максимални 5 ѕвездички.
Приказната кај Audi секогаш била еволуција наместо револуција – и истата приказна продолжува и сега. Новиот А4 е логична и очекувана еволуција од минатиот модел – особено ако гледаме дизајнерски. Од друга страна, новата платформа и новите технологии кои можат да се добијат кај А4 доаѓаат директно од најскапите модели на брендот – и тоа покажува колку се луѓето од Инголштад сериозни со технолошата доминација на новиот автомобил. Може да се добие одличниот Виртуелен Кокпит, одличните Matrix LED светла и уште многу други напредни системи. На самиот крај, се наметнува заклучокот дека новиот А4 е модерен, економичен и компетентен автомобил, кој сме сигурни дека ќе најде многу нови купувачи.
- Мотор: 2-литарски турбодизел, 4 цилиндри
- Моќност: 150 коњски сили / 3250 вртежи во минута
- Вртежен момент: 320 Nm / 1500 – 3250 вртежи во минута
- Максимална брзина: 220 км/час
- Забрзување 0-100: 8,7 секунди
- Должина: 4726 mm
- Ширина: 2022 mm (со странични ретровизори)
- Висина: 1427 mm
- Тежина: 1465 kg
- Меѓуоскино растојание: 2820 mm
- Багажен простор: 480 литри
- Потрошувачка: 5 литри на 100 километри (официјална, градска), 7.8 литри (измерена, градска)
- Цена на тестираниот модел: Audi A4 2.0 TDI 150 S-Tronic S-Line – 47.034 Евра
Повеќе информации: Audi.com.mk
Фотографија: Дејан Маликовски